شرایط و قوانین

شرایط و قوانین

مجموعه کافه صورتی افتخار دارد که در راستای حفظ حقوق خریداران و فروشندگان، ضمن بهره­ مندی از اصول اخلاق حرفه ­ای، مجموعه قوانینی را تدوین و بر اجرای شایسته آن تأکید نموده است. پایبندی کاربران محترم به این قوانین منجر به ارتقای کیفی عملکرد و بهبود ارائه خدمات این مجموعه خواهد شد که در نهایت افزایش رضایت کاربران را به همراه خواهد داشت. بدیهی است که ثبت نام در سامانه کافه صورتی به عنوان کاربر به منزله موافقت با شرایط و قوانین این مجموعه بوده و عدم اطلاع از آنها قابل قبول نخواهد بود.

سلامت بهداشتی

رعایت سلامت بهداشتی محصولات در تمام فرآیند آماده سازی شامل تهیه مواد اولیه، فرآوری محصول و بسته بندی بر عهده فروشنده است و کافه صورتی در نقش واسطه هیچگونه مسئولیتی بر عهده ندارد با این وجود اقدامات لازم در راستای حصول اطمینان از رعایت موارد بهداشتی انجام خواهد گرفت.

سفارش رزرو

کاربرانی که از طریق سامانه کافه صورتی سفارشی جهت رزرو مکان ثبت کرده اند می­ بایست در زمان تعیین شده در محل رزرو حضور داشته باشند و عدم حضور ایشان پس از گذشت یک سوم از زمان رزرو شده به منزله لغو سفارش از سوی خریدار بوده و وجه پرداختی مسترد نخواهد شد.

خدمات اجرایی

مسئولیت انجام خدمات اجرایی که نیاز به حضور مجری در محل خریدار دارد بر عهده مجری است و کافه صورتی صرفاً به عنوان واسطه فعالیت کرده و هیچ گونه مسئولیتی را در خصوص مشکلات احتمالی نخواهد پذیرفت. مجری موظف است سفارش خریدار را از نظر کمی و کیفی مطابق سفارش خریداری شده اجرا کرده و از دریافت وجه به صورت حضوری خودداری نماید.

قیمت گذاری

قیمت های درج شده در سامانه بر اساس مواد اولیه و کیفیت تولید، توسط فروشنده تعیین خواهد شد و کافه صورتی هیچگونه مسئولیتی در خصوص قیمت گذاری و کیفیت محصولات ندارد با این وجود اقدامات لازم در راستای افزایش رضایت خریدار انجام خواهد گرفت.

زمان ثبت سفارش

کاربران می­ بایست در فرآیند ثبت سفارش و تعیین زمان تحویل آن نهایت دقت را داشته باشند. در صورتی که زمان آماده سازی محصولات موجود در سفارش متفاوت باشد، حداقل زمان ممکن برای تحویل سفارش بر اساس دیرترین زمان آماده سازی محاسبه خواهد شد.

نهایی شدن سفارش

کاربران باید هنگام ثبت سفارش، فرم اطلاعات کاربری را با اطلاعات صحیح و به طور کامل تکمیل کنند. بدیهی است درصورت ورود اطلاعات ناقص یا نادرست، سفارش کاربر قابل پیگیری و تحویل نخواهد بود. همچنین سفارش خریدار زمانی ثبت نهایی می­ شود که وجه آن پرداخت و پیامک حاوی شماره سفارش توسط وی دریافت شود. در این صورت خریدار می ­تواند برای اطلاع از وضعیت سفارش به پنل کاربری خود در سامانه کافه صورتی مراجعه کرده یا با واحد پشتیبانی کافه صورتی تماس برقرار نماید.

ثبت و پردازش سفارش

کافه صورتی به مشتریان خود در ۷ روز هفته امکان سفارش‌‏گذاری می‌‏دهد و تحویل سفارشات همه روزه به استثنای تعطیلات رسمی کشور انجام می ­پذیرد. کلیه سفارشات ثبت شده تا ساعت ۲۱ همان روز پردازش می­ شوند و سفارشات پس از آن، به روز کاری بعد موکول خواهند شد. این مجموعه در ارسال و تحویل کلیه سفارش‌‏های ثبت شده، نهایت دقت و تلاش خود را می ‏‌نماید. با این وجود، در صورتی که موجودی محصولی به پایان برسد، حتی پس از اقدام خریدار به سفارش‌‏گذاری، حق لغو کردن آن سفارش و یا استرداد وجه سفارش برای کافه صورتی محفوظ است و یا خریدار می‏‌تواند به جای محصول به اتمام رسیده، محصول دیگری را جایگزین کند.

کافه صورتی مجاز است بدون اطلاع قبلی نسبت به توقف سفارش‌‏گیری جدید، اقدام و فروش خود را متوقف کند، در حالی که کلیه سفارش‌‏های ثبت شده قبل از توقف سفارش‌‏گیری، پردازش و ارسال خواهد شد. حق قطع فروش تمام و یا بخشی از محصولات به هر دلیلی مانند اتمام موجودی محصول بدون اطلاع قبلی، برای این مجموعه محفوظ است.

امکان لغو سفارش

کاربران کافه صورتی در جایگاه خریدار می توانند سفارش خود را تا ۸ ساعت پس از ثبت آن لغو نموده و وجه پرداختی را دریافت نمایند. لغو سفارش پس از ۸ ساعت امکان پذیر نبوده و کافه صورتی هیچ­گونه مسئولیتی در قبال لغو سفارش و عودت وجه نخواهد داشت.

سلامت فیزیکی در هنگام ارسال

کافه صورتی در جهت ارتقا کیفیت خدمات ارایه شده به کاربران خود، واحد اختصاصی ارسال با عنوان “پیک صورتی” را فراهم آورده است. این واحد وظیفه حمل سفارشات از فروشگاه تا درب منزل خریدار را بر عهده دارد. مسئولیت حفظ سلامتی کلیه سفارشات در طول زمان ارسال بر عهده کافه صورتی می ­باشد و در صورت بروز حادثه و ورود ایراداتی بر محصولات خریداری شده، کافه صورتی وجه محصول را به خریدار مسترد نموده یا با رضایت وی محصولی مشابه را جایگزین خواهد کرد.

تحویل سفارش

تمامی سفارشات در بازه های اعلام شده در سامانه کافه صورتی ارسال و تحویل خریدار داده خواهد شد. با توجه به حجم زیاد سفارشات، احتمال دریافت سفارش در انتهای بازه تعیین شده وجود دارد. بنابراین کاربر در هنگام مشاهده بازه های زمانی تحویل، می ­بایست انتهای بازه را مدنظر قرار دهد و ترجیحاً یک بازه زودتر از زمان مورد نظر خود را انتخاب کند. همچنین امضا نمودن رسید دریافت سفارش به منزله تأیید کمیت سفارش از جانب خریدار است.

مشاهده ایراد در محصولات

خریداران پس از تحویل سفارش می بایست بلافاصله آن را بررسی کرده و در صورت وجود هرگونه ایراد حداکثر تا ۸ ساعت پس از دریافت سفارش موضوع را با تیم پشتیبانی کافه صورتی مطرح نمایند. این مجموعه موضوع را بررسی و نتیجه آن را در اسرع وقت اعلام خواهد کرد.

مغایرت محصولات دریافتی با سفارش

خریداران برای سفارش محصولات می بایست زمان تحویل آن را مطابق بازه های زمانی اعلام شده در سامانه مشخص و وجه را پرداخت نمایند تا ثبت سفارش آنها نهایی گردد. ضریب خطای وزنی مجاز برای محصولات وزنی ۵ درصد معادل ۵۰ گرم در یک کیلوگرم می ­باشد و در صورت اختلاف وزن محصول دریافتی با سفارش، وجهی بابت زیادی یا نقصان محصول پرداخت یا پس گرفته نمی­ شود. همچنین اقلام به کار رفته در تزیین محصول براساس موجودی فروشگاه می ­باشد و امکان تغییر آن وجود دارد.

صیانت از حقوق خریداران و فروشندگان یکی از مهم ترین اولویت های مجموعه کافه صورتی است و در همین راستا و به منظور ارتقای عملکرد سامانه، شرایط و قوانینی تدوین شده است که فروشندگان محترم در ازای بهره مندی از خدماتی همچون بستر اختصاصی فروش آنلاین، ارسال اختصاصی سفارشات و پشتیبانی فروش، موظف به رعایت آنها و فعالیت در چارچوب های تعیین شده هستند. بدیهی است که ثبت نام در سامانه کافه صورتی به عنوان فروشنده به منزله موافقت با شرایط و قوانین این مجموعه بوده و عدم اطلاع از آنها قابل قبول نخواهد بود.

شرایط ثبت نام

هر فرد یا مجموعه ای که توان تولید محصولات یا ارائه خدمات در حوزه جشن و مراسم را دارد می تواند به عنوان فروشنده در سامانه کافه صورتی ثبت نام کرده و صاحب یک غرفه اختصاصی شود. همچنین برای تکمیل ثبت نام، لازم است مدارک خود را جهت احراز هویت و تشکیل پرونده به این مجموعه تحویل نماید.

محاسبه حق همکاری

توافق کافه صورتی و فروشندگان در قالب همکاری در فروش بوده و درصد مشخصی از مبلغ هر سفارش به عنوان حق همکاری در نظر گرفته می شود که میزان آن با توجه به خدمات دریافت شده از سوی فروشندگان متغیر خواهد بود.

قیمت گذاری محصولات

قیمت مصرف کننده همان قیمت متعارف بازار است. فروشندگان می ­بایست از قیمت‌گذاری و فروش هرگونه محصول با قیمتی بالاتر از قیمت متعارف خودداری نمایند و از قرار دادن قیمت‌های غیر واقعی و فروش با قیمت اصلی تحت عنوان تخفیف که به نوعی فریب خریدار محسوب می‌شود، خودداری نمایند.

فعالیت در ساعات کاری اعلام شده

همه فروشندگان موظفند در ساعات اعلام شده از جانب کافه صورتی فعالیت داشته و کلیه سفارشات دریافتی را مطابق زمان ثبت شده در سفارش تهیه و تحویل نمایند.

مدیریت پنل فروشگاه

فروشندگان موظفند پنل فروشگاه خود را مدیریت کرده و اطلاعاتی مانند موجودی محصولات، تغییر قیمت، انجام هر مرحله از فرایند آماده سازی سفارش و غیره را از طریق این پنل اعلام نمایند.

نحوه آماده سازی سفارشات

رعایت حقوق مصرف کنندگان و حفظ سلامت خریداران از مهم ترین دغدغه های مجموعه کافه صورتی می ­باشد. برای رسیدن به این مهم، تمام فروشندگان ملزم به اجرای موارد زیر هستند:

  • رعایت نکات بهداشتی در حین آماده سازی و پخت محصول؛ در صورت عدم رعایت این موارد و بروز حوادثی از قبیل مسمومیت، کافه صورتی علاوه بر اعمال جریمه مطابق شرایط اعلامی، اجازه قطع همکاری با فروشگاه متخطی را دارد.
  • استفاده از مواد اولیه مرغوب و با کیفیت در تهیه محصولات
  • رعایت ضریب خطای وزنی تا حداکثر %۵ ± از وزن سفارش (معادل ۵۰ گرم در هر کیلوگرم)
  • آماده سازی سفارش مطابق ویژگی های ثبت شده از جانب خریدار

تحویل سفارشات

تمامی فروشندگان ملزم به تحویل سفارشات خریداران مطابق زمان ثبت شده و با اطمینان از سلامت فیزیکی محصولات هستند و در صورت تأخیر در این امر، مشمول جریمه خواهند شد.

سفارش رزرو

فروشنده سفارشات رزرو موظف است حداقل یک سوم زمان رزرو را منتظر خریدار مانده و از واگذاری آن به دیگران خودداری نماید. عدم حضور خریدار پس از گذشت یک سوم از زمان رزرو شده به منزله لغو سفارش از سوی ایشان بوده و هیچگونه مسئولیتی متوجه فروشنده نخواهد بود.

خدمات اجرایی

مسئولیت انجام خدمات اجرایی که نیاز به حضور مجری در محل خریدار دارد بر عهده مجری است و کافه صورتی صرفاً به عنوان واسطه فعالیت کرده و هیچ گونه مسئولیتی را در خصوص مشکلات احتمالی نخواهد پذیرفت. مجری موظف است سفارش خریدار را از نظر کمی و کیفی مطابق سفارش خریداری شده اجرا کرده و از دریافت وجه به صورت حضوری خودداری نماید.

لغو سفارش خریدار

فروشندگان امکان لغو سفارش خریدار را به دلایلی از جمله قیمت اشتباه، عدم موجودی و غیره ندارند. در‌ صورت موجود بودن محصول در سایت و ثبت سفارش توسط خریدار، فروشنده ملزم به تهیه محصول است، بنابراین وی باید میزان موجودی محصولات خود را در پنل به‌روز نگه داشته و در صورت اتمام موجودی یا عدم امکان تهیه، محصول را ناموجود اعلام کند.

ارجاع محصول

درصورتی که محصول به دلایل زیر توسط خریدار مرجوع شود، فروشنده مشمول جریمه خواهد شد:

  • احراز عدم رعایت بهداشت در فرآیند تهیه محصول
  • استفاده از مواد اولیه نامرغوب و فاسد
  • اختلاف قیمت فاحش محصول با قیمت متعارف
  • معیوب بودن محصول
  • مغایرت رنگ، طرح و سایر ویژگی های محصول تحویلی با سفارش خریدار
  • کسری اقلام همراه محصول
  • محصول استفاده شده یا فاقد پلمب

ارزیابی و رتبه بندی فروشندگان

تمام فروشگاه های ثبت شده در سامانه کافه صورتی براساس معیارهای ذکر شده رتبه ­دهی خواهند شد. فروشندگانی که در طول مدت همکاری قادر به کسب حداقل رتبه نباشند، از سوی کافه صورتی نسبت به ادامه همکاری با آنها تصمیم گیری خواهد شد.